Stiri de ultima ora

Asociatiile magistratilor critica dur Curtea Constitutionala pentru ignorarea deciziei CJUE: "Decizia CCR este o insiruire de sofisme menite sa arunce in aer ordinea de drept European"

Asociatiile magistratilor critica dur Curtea Constitutionala pentru ignorarea deciziei CJUE: Decizia CCR este o insiruire de sofisme menite sa arunce in aer ordinea de drept European
Actualitate
AMASP propune o serie de lecturi pentru judecatorii CCR"Avand in vedere decizia CCR de marti, 8 iunie 2021, care statueaza ca Sectia pentru investigarea infractiunilor din justitie functioneaza constitutional in raport cu criticile formulate de contestarii Sectiei si in raport cu decizia Curtii de Justitie a Uniunii Europene,Analizand in acelasi timp, materialul publicat de Comisia Europeana in cadul Mecanismului de Cooperare si Verificare, care critica lipsa de angajament a autoritatilor romane referitor la existenta (inca) a Sectiei de Investigare a Infractiunilor din Justitie,Curtea Constitutionala a Romaniei trebuie sa aiba in vedere ca urmatoarele hotarari CJUE privind principiul prioritatii de aplicare a dreptului comunitar:- Case 106/77 - Amministrazione delle finanze dello Stato v. Simmenthal [1978]

Decizie CCR: Sectia Speciala este constitutionala

. Decizia s-a luat cu majoritate de 7 la 2. Au votat impotriva judecatoarele Livia Stanciu si Simina Tanasescu.Potrivit deciziei CCR de marti, desfiintarea Sectiei Speciale nu poate fi decisa decat de Parlament, se arata intr-un comunicat al CCR.CCR a atras atentia judecatorilor de la instantele ordinare de judecata ca nu pot aplica decizia Curtii de Justitie a UE (CJUE) in detrimentul deciziilor CCR.Pe 7 iunie, Curtea de Apel Pitesti a dat o decizie definitiva care statueaza "desfiintarea" Sectiei Speciale ca urmare a hotararii Curtii de Justitie a UE (CJUE)."Legea fundamentala isi prezerva pozitia ierarhic superioara in virtutea art.11 alin.(3) din Legea fundamentala, art.148 neatribuind dreptului Uniunii prioritate de aplicare fata de Constitutia Romaniei, astfel ca o instanta judecatoreasca nu are abilitarea de a analiza conformitatea unei dispozitii din "legile interne ", constatate ca fiind constitutionala printr-o decizie a Curtii Constitutionale, cu dispozitiile de drept european prin prisma art.148 din Constitutie", se arata in comunicatul CCR.