Stiri de ultima ora

Argint, perle, odalisce şi cadâne languroase, toate în expoziţia „Oglinzile Orientului“ de la Muzeul Naţional de Artă

Argint, perle, odalisce şi cadâne languroase, toate în expoziţia „Oglinzile Orientului“ de la Muzeul Naţional de Artă
Cultura
Muzeul National de Arta al Romaniei va invita sa participati sambata, 16 iulie, de la ora 12.00, la conferinta „Argint si perle in pictura orientalista”, sustinută de dr. Carmen Tanasoiu, specialist in Arta Veche Romanească. Evenimentul este organizat in cadrul expozitiei „Oglinzile Orientului”.

Calatori la Constantinopol si in Asia Mica, in Balcani, nordul Africii, Persia si, uneori, pana in Extremul Orient, pictorii orientalisti surprind exoticul peisajului, interioarelor si atmosferei. Patrundeti alaturi de ei in spatii ale intimitatii, priviti desfasurandu-se ritualuri fascinante, descoperiti vesmintele si bijuteriile coborate din povestile unei culturi indragostite de decorativ. Argint, perle si corali – materiale cu rezonanta, aproape sonore, in care poti citi discret pasii cadanelor in dans, soarele aspru si vartejurile de nisip, fantanile desertului si incantatiile muezinilor. Cercei si coliere, braţari si podoabe de par, inele, colane si paftale, toate sunt expresii ale cultului naturii si pun in valoare feminitatea, fie ca sunt purtate cotidian sau in ocazii ceremoniale.

Mari maestri ai picturii romane - Theodor Aman, Carol Popp de Szathmary, Ion Georgescu, Nicolae Grigorescu, Iosif Iser, Ştefan Popescu, Nicolae Tonitza, Jean Steriadi, Nicolae Dărăscu, Victor Brauner – ne invita sa intram in jocul de oglinzi al Orientului, seducator si periculos, pe jumatate imaginatie, pe jumatate istorie, descoperind atmosfera indepartata a perioadei fanariote, a Dobrogei si Balcicului, a magicului Constantinopol, dar si a Orientului Apropiat. 

Biletul de acces costă 10 lei si include vizitarea expozitiei ”Oglinzile Orientului”, deschisa pana pe data de 25 septembrie 2016, la parterul Galeriei Nationale.
adevarul.ro

Articole similare :
comments powered by Disqus