Stiri de ultima ora

Presedintele Ungariei critica incidentele din Valea Uzului si propune o solutie de rezolvare a conflictului

Actualitate
Presedintele Ungariei, Janos Ader, a declarat, referitor la incidentele din Valea Uzului, ca tot ce s-a intamplat in cimitirul militar a fost "profanare, a fost ilegal", incalcandu-se un acord international, si a fost si "profund imoral", potrivit MTI.Presedintele Ungariei a spus, la Sumuleu Ciuc, la solicitarea jurnalistilor maghiari, ca este profanare faptul ca in cimitir o parte din cele 52 de cruci ale solei romanesti a fost amplasata peste ramasitele soldatilor maghiari. El a adaugat ca si autoritatile romane au considerat ilegala transformarea cimitirului, printre acestea, Ministerul Apararii Nationale a afirmat ca nu a acordat nicio autorizatie pentru amplasarea crucilor, anunta MTI.Potrivit presedintelui ungar, prin transformarea cimitirului, au fost incalcate mai multe aspecte ale acordului bilateral romano-ungar privind ingrijirea mormintelor militare. Pe langa toate acestea, el considera profund imoral ceea ce s-a intamplat joi la cimitir."Sa te comporti intr-un cimitir, intr-un mod vandal, sa arunci in oameni care se roaga acolo pasnic, este mai mult decat un act imoral, necivilizat, nu este un act demn de o tara europeana", a declarat presedintele Ungariei.In opinia sa, nu ar fi trebuit sa se ajunga pana aici, dar daca asa s-a intamplat, atunci trebuie gasita solutia, deoarece este in interesul maghiarilor care traiesc aici, dar si al Ungariei de a trai in pace cu vecinii sai. Ca solutie a dat un citat din predica Liturghiei de Rusalii de la Sumuleu Ciuc: "daca se arunca cu pietre asupra ta, cladeste scari din ele!".El a declarat ca istoricii, lucratorii din arhive, pot constata daca exista soldati romani, din Primul sau cel de-al Doilea Razboi Mondial, ingropati in cimitir si, daca da, cati sunt.